Favorit Göteborg

Göterborg är lätt min favorit stad, förutom London,men det kan ingen stad jämföras med.
Gatorna,affärerna och alla mysiga cafeén.Man kan inget annat än älska det.
Det är något med atmosfären också tycker jag, men det kanske bara är jag.

Idag satt jag på café Vasa med Joy,Jimmie och Joen. Det var som att uppleva förra
sommaren, då vi praktiskt taget bodde på det cafét. Det var nog min bästa sommar jag haft.
Jag gjorde ju mer än att sitta där då,men wow vilken sommar det var.
Har aldrig i mitt liv träffat så mycket nytt folk och lärt mig så mycket som jag gjorde den sommarn.
Jag ändrades till en annan person och jag minns hur ledsen jag var när skolan
började igen, och jag märkte att jag inte hade något gemensamt med mina vänner.
Allt kändes så fel där ett tag.Men jag kom över det antar jag.
I vart fall, när jag satt på Vasa, tänkte jag på vad jag har gjort i sommar.
Det känns som om att jag har slösat bort ett helt lov. Denna sommarn har varit så dålig.
Men jag har bara mig själv att skylla skulle jag tro. Det enda bra är att mina stressproblem
har minskat mycket. Det märkte jag t.ex av idag då jag skulle till tåget. I vanliga fall hade jag
sprungit,eller iallafall promenerat väldigt fort när jag skulle med ett tåg, även om jag var i god tid.
Idag så gick jag nästan i normal takt, och tänkte att jag säkert skulle hinna med det, även om
det bara var några minuter kvar till avgång.Det kanske inte låter som någonting för er, men
för mig var det verkligen ett framsteg.Dock tror jag att problemen kommer komma tillbaka nu
när skolan börjar igen.
En till grej jag har lärt mig är att ta det som det kommer.Om det är menat att det ska hända,
så händer det.Om inte, så var det väl helt enkelt inte meningen. Jag har börjat tänka så,
slutat oroa mig för minsta lilla sak.

Jag hade nog velat göra om den här sommaren om jag kunde. Eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0