Home sweet home

Nu är jag hemma från Finland. Resan var grymt bra!
Det enda som var segt var bussresan upp till Stockholm,eftersom jag hatar att
åka buss.Men även den gick snabbare än vad jag trodde den skulle.

På båten var det party som gällde. Först åt vi bufé på världens coolaste ställe.
För 350kr var(dyrt!) fick man äta hur mycket man ville. Det fanns även öl och vin som man
fick dricka hur mycket som helst av. Roligt att farmor hällde upp vin åt mig och sa att
det var oartigt att inte dricka upp haha. Hon är härligt min farmor.

Sedan gick hon och la sig och syskorna Flennfors utforskade stället. Vi träffade på
några sköna människor som blev mitt och Johannas sällskap för kvällen.
Martin har jag ingen aning om vart han var, han försvann hela tiden. Men jag och
Johanna höll ihop. Det var iallafall en trevlig kväll, dock fanns bakfyllan där nästa dag.
Men det var det värt. Det brukar det vara.

Lördagen spederades i Helsingfors,som är en ovanligt fin stad i mina ögon.
Det fanns jätte många fina byggnader och sånt. Vi var inne i en kyrka (typiskt turist jag vet).
Det coola med den var att den var inbyggd i ett berg och hade koppartrådar till tak.
Lite udda så, men tufft. Njae, sen vandrade jag och min bror omkring i staden medans
Johanna och farmor gick till båten. Dom mådde inte  bra så ja.

Denna kvällen blev relativt lik den första, förutom att vi la oss tidigare. Johanna
mådde som sagt inte bra och jag ville inte festa själv.Jag var nog tröttare än vad jag trodde,
för så fort jag hade stängt ögonen somnade jag. Jag gillar att somna direkt,det är nice.

Aja, nu är jag iallafall hemma igen. Och ni vet vad man säger, borta bra,men hemma bäst.
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0