Fri som en fågel

Förut var jag desperat efter att få en pojkvän, vilket nog alla har varit någon gång.
Jag tänkte på det jämt och ständigt. Det var nog då jag började inbilla mig
att jag var intresserad , rent sagt kär, när jag inte var det.
Det är ingen bra erfarenhet, eftersom man blir osäker på om ens känslor är verkliga
eller inbillning. Men nu har jag kommit att gilla att vara singel. Det känns bra att slippa
vara orolig om personen gillar en tillbaka, hur man ska bete sig och alla möjliga problem,
som jag tur nog slipper undan. Det har nog gjort mig till en gladare person.
Visst kan det vara mysigt att vara kär, men jag tror inte att man ska hålla på att leta.
Jag tror att det kommer av sig själv,att det är då det blir rätt. Det är då man träffar en att älska
för evigt, eller iallafall för en lång period.

Därför gillar jag att vara singel, även om jag fortfarande lurar mig själv ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0