Lycklig och snygg

Nej, det är inte så som rubriken lyder som jag känner mig.
Bara så vi har det avklarat.

Jag tänkte skriva lite om skillnaden mellan självförtroende och självkänsla.
Men jag känner att jag inte är så vidare bra på ämnet, så om ni har några
åsikter eller något liknande kan ni alltid kommentera dom.

När man har bra självkänsla känns allting rätt, man är nöjd med sig själv,
man behöver inte älska sig själv men man har insett att
"det här är jag,jag är bra som jag är." Man känner sig lycklig och glad.
Jag anser att det är omöjligt att fejka självkänsla.
Men självförtroende är lätt att fejka.
Vem som helt kan låtsas att man anser sig själv vara bäst i världen,
att man kan allt och sånt där. Men det funkar inte att spela lycklig.
Jag tror även att om man har bra självkänsla, så blir självförtroendet
också bra så småningom. Det hänger liksom ihop.
Har man för dåligt självförtroende är det svårt att ha bra självkänsla.

Jag tror att jag har bra självkänsla. Det känns så iallafall, men hur vet man?
Mitt självförtroende kan ju helt klart förbättras. Om jag orkade bry mig mer om
mitt utseende, skulle jag kanske ha bättre självförtoende, men ändå,
i slutändan så handlar det inte om hur man ser ut, så det känns onödigt
att spendera 100 timmar framför spegeln när man kan göra bättre saker.

Men jag vet inte riktigt om jag har förstått allt rätt, men ja.
Förlåt för att jag inte kan formulera mig, är galet trött. puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0