Pluggis?

Esta mañana he estudio español.
För er som inte förstår spanska så stod det,
"denna morgonen studerade jag spanska."

Om ni undra varför jag pluggade på söndagsmorgon på sommarlovet,
var det för att jag ska gå samhäll språk, och då är det bra att
kunna det språket man läst i 4 år, vilket jag inte längre kan.
Så ja, jag hade inget bättre för mig. Haha lite geek så. Eller?

Nu kommer ni nog tycka att jag är cp som gjorde det men.
Det är väl inget fel på att vara ambitiös?
Jag tycker inte att det är något fel på att vara pluggis, varför skulle det vara det?
Vissa får liksom skit för att dom pluggar, men det är ju bara bra.
Varför får man det? Är det för att man känner press på att man själv måste plugga,
eller är det för att det är töntigt att vilja klara sig i framtiden?

Jag tycker inte att det är töntigt att ta en liten stund av sin vardag till att
lära sig lite mer saker, det är smart gjort. En bra investering i mina ögon.
Det är precis som dom som tar kort, när dom ska gå media, som att jag läser
spanska när jag ska gå en språkinriktad linje, eller hur?
Det är samma sak när man spelar fotboll och ska gå ett fotbollsgymnasium.
Exakt samma sak! Men kallas det töntigt att spela fotboll eller ta kort?
Nej precis, det har jag aldrig hört iallafall.

Så kalla mig inte pluggis för att jag tänker på framtiden.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0