Svart och vitt

Egentligen skulle mitt sommarjobb vara i 4 veckor, men igår pratade jag
med min chef, Rick, och sa att jag kunde jobba 5 veckor om dom ville och så,
plus att jag inte ville lämna Sofia ensam i en hel vecka.
Så idag när jag pratade med honom, sa han att jag fick en extra vecka. YAY!
Lite extra cash i fickan med andra ord!

Den enda dåliga med den extra veckan är att jag inte kan åka upp till Anna som bestämt.
Jag och Jessica skulle åka dit i några dagar, men nu kan jag inte det.
Det var sjukt tråkigt faktiskt, hade verkligen sett fram emot det!

Nu sitter jag här igen, ännu en dag av mitt sommarlov har gått,
ett steg närmare gymnasiet. Läskigt.
Tiden går så fort!
Det känns som det var igår då Frida fick en boll i huvudet i korridoren av någon
stor nia, men det var faktiskt snart 4 år sedan. Det känns verkligen som nyss!
Snart kommer jag stå där med man,barn och villa och tänka på hur fort allt gått.
Fast egentligen så har jag stort sätt hela livet framför mig, och det är jag glad över.
Jag har massa möjligheter att välja bland, jag kan få den framtid jag vill ha,
bara jag försöker. Vill man så går det!
Det känns faktiskt lite spännande när man tänker på framtiden, men
skrämmande, eftersom man inte vet vad som kommer hända, och jag gillar att ha
kontoll. Men det här kan jag omöjligt veta.
Det är upp till mig nu.

 Nytt inköp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0