Har vi bara tur?

Jag har tänkt på en sak. Vi pratar ju alltid om hur vi tar allt för givet och sånt, och att vi
inte uppskattar allt det vi har, och det stämmer ju verkligen. Speciellt vi i i-länderna.
Men skulle det inte vara jobbigt att gå runt att tänka hela tiden typ,
 "Oj vad jag är glad över att jag har mat" och "Jag är så otroligt glad för att jag har en säng"
Det är ju sånt vi tar som en självklarhet, och det tycker jag att vi har rätt till att göra.
Vi bor ju i ett sånt land där vi har mat och säng.
Jag tror inte att dom i u-länderna tänker  "Vad tur att solen skiner",
när den gör det varje dag.
Bara för att det är en självklarhet för dom som bor i såna länder med sol 350 dagar om året.
Men utan solen hade dom inte heller kunnat leva, eller hur?

Fast jag tycker ändå att det jag skrev nu är orättvist, och att vi ska vara mer
tacksamma för att vi har.
Men jag vet inte, jag förstår varför vi tar allt för givet liksom.
Vi har ju blivit uppväxta med att ha allt det här omkring oss.

Så ja, är det verkligen fel att ta saker för givet? Det är väl bra på något sätt? Jag vet inte.


Kommentarer
Postat av: <3joxi

sluta va så jävla djup:P

2008-06-15 @ 22:08:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0