Picknick i det blå

Igår var det den årliga picknick festivalen, och nationaldagen då.
Där lät det som om att jag har varit på den festivalen massa gånger,
men det var faktiskt min första gång.
Jag var liksom picknickfestivals oskuld igår, men inte nu längre.

Solen sken och flera bra band spelade.
Jag gillade det första bandet mest, minns tyvärr inte vad det hette.
Men dom spela iallafall samma musik som Håkan Hellström gör ungefär.
Kanske var därför jag tyckte om dom.

Jag och Joy listade ut vem som var varmast den dagen, och
vi chansade på att sångaren i första bandet var det,
eftersom han hade heltäckande svarta kläder.
Jag svettades lite extra mycket för hans skull.

Annars var jag dock nöjd med min klädsel igår, inte så fin men lätt att ta av.
Där framstod jag som en slampa som älskar att slita av sig sina kläder, men så menade jag inte.
Jag menade mest att det var bra att ha såna kläder, eftersom det var stekhett.

Trots att vi redan svettades som grisar så fick jag och Joy för oss att dansa till ett roligt band.
Det var nog det roligaste på hela dagen.
Joy stog även och dansade på högtalaren medans jag stod nedanför i folkmassan.

Riktigt skoj att så många var samlade på en och samma plats,
jag tror att det var långt över 1000 pers där.

Nu ska jag åter igen ut i värmen och svettas.
Men jag ska inte klaga på vädret, det är underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0