Suck it in

Just nu handlar allting om att bli sommarsnygg.
Jo nu är det alltså dags att få fastare lår och tajtare röv,
precis som om att man inte vill ha det på vintern också men ja.

Jag är trött på att tjat om hur man ska se ut, alla är uppbyggda på olika vis, så är det bara.
Men ändå så uppskattas inte det, eftersom alla vill ha dom där rutorna på magen och
dom smala låren.

Hade det inte varit tråkigt om alla hade precis likadan kropp?
Det är det alla strävar efter, tyvärr även jag.
Man rycks med av dagens kvinnoideal helt enkelt.

Och media gör det hela inte så vidare lättare.
På varje tidningsomslag står det om hur du kan bli i form till sommaren.
Allt det där gör bara så att man känner sig ännu tjockare och fulare.
Men det är fel, man ska inte känna sig så!

Man ska tycka om sin kropp, iallafall acceptera den som det är.
Jag accepterar min kropp, jag kan inte säga att jag gillar den, jag skulle gärna
vilja gå ner några kilon, men ändå, det är ju egentligen inget fel på den.
Men det är inte alltid man tänker så.

Även om kroppen mår bra utav att träna, så finns det en gräns.
Du ska träna för din egen skull, för att din kropp ska må bra.
Inte för att vara snygg till beachen 2008. Inte för killarnas/ tjejerna skull.

SNYGGT? NEJ TACK!


Kommentarer
Postat av: jessica

nä ser FÖRJÄÄÄVLIGT UT !

2008-06-03 @ 15:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0