Alltid uppskattat

Idag får det bli två inlägg.
Jag kom nämligen på en grej som jag ville skriva om,
nämligen om komplimanger.

Komplimanger är något som borde användas mycket mer .
Jag tycker att man ska försöka säga minst 5 varje dag , men då måste man vara ärlig.
Det är inte okej att säga att någon har en fin tröja, när den som ser ut som stryk ,
nej det gäller att vara ärlig . Ärlighet varar ju längst .

Häromdagen kom det fram en tjej som jag inte känner över huvudtaget och sa att jag hade fina ögon.
Det är en sån grej man blir glad över .
Humöret kan ändras från botten till toppen av en sån liten sak.
Därför gäller det att man inte ljuger .

Idag fick jag även höra att jag var riktigt duktig som ordförande i elevrådet ,
och det fick mig att bli riktigt glad igen .
Såna småsaker liksom .

Därför ska jag säga så många komplimanger som möjligt ,
det är inte jobbigt någonstans , och personen i fråga blir glad .
Och det är ju alltid roligt att få någon annan på bra humör , tycker jag.

Så snåla inte med komplimangerna nu , dom behövs !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0