Bellmans histora

Ojojoj vad jag har varit flitig idag. Jag är riktigt stolt över mig själv.

När jag vaknade i morses låg jag som vanligt och tänkte 
(jag tror för övrigt att jag tänker för mycket) , fick jag helt plötsligt världens
lust av att plugga . Jag fick liksom tillbaka min ork och envishet att göra bra ifrån mig. 
Ni förstår inte hur glad jag blev . Jag har inte haft den viljan på hur länge som helst.
Jag tänkte : idag ska jag plugga , och det ska bli så jävla bra . Jag ska skriva mina
bästa inlämningar någonsin ! Kanske var det min brist på sömn som gjorde susen.

Och där satt jag en halvtimme senare , läste om Bellmans
författarskap och skrev om begreppet om u-land .
Och vilket flyt jag hade ! Det rök om pennan så snabbt jag skrev .
Jag har fortfarande jätte mycket kvar, men nu har jag kommit en bit på vägen.
Det är svårast att komma igång, iallafall för mig.

Strunt samma om vädret är underbart , det är lite min grej att vara blek.
Man förknippar nog mig med att vara blek och sjuk .
Lite som man förknippar Arne Waise med julafton och Irak med krig .
Nu får ingen ta illa upp där med Irak , men det är ju så . Enligt mig .

Jag tror att jag ska laga något vegitariskt snart .
Det är jag också stolt över , att jag är demi- vegitarian , jag äter med andra
ord fisk , ägg och mjökprodukter . Varje gång jag äter vegitariskt blir jag
mer och mer nöjd med mig själv . Heja mig !
Jag måste rekomendera en sida förresten ,
http://www.veganthis.org/media/film.html
GÅ IN DÄR ! Kolla på videon längst ner . Du kommer bli berörd, det lovar jag.

Vem vet , jag kanske håller på att odla lite självförtroende nu !
Det hade ju suttit bra nu till sommarn , slippa skämmas när man går i bikni liksom.
Ikväll ska jag iväg på yoga igen , jag ska börja ta mig tid att börja träna  .
Det är banne mig dags nu ! Nu ska jag leta reda på något gott recept och plugga lite engelska :D

PUSS !!

Kommentarer
Postat av: Frida

"Man förknippar nog mig med att vara blek och sjuk" men lilla vännen ;D och det heter vegetarian och inte vegitarian! var bara tvungen , du vet hur jag är.

2008-05-11 @ 15:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0