Eurovision songcontest

Idag, eller ja, igår kanske man ska säga, var den årliga sångtävlingen.

Charlotte fick representera sverige, vilket jag verkligen inte ville, men ja, så blev det.
Och huuuuur bra gick det på en skala?
Bra, om man räknar från fel håll.

Under kvällens lopp kunde man inte undvika att märka att alla röstade på sina grannländer.
T.ex Norge som gav både Danmark, Island och Sverige höga poäng.
Visst, vi tackar och bugar för det, men så vida hederligt är det inte i mina ögon.
Alla röstar så. Vi med.

Men självklart så brukar musiksmaken vara relativt lika i grannländerna,
och det är ju också en av anledningarna att man röstar så såklart.
Jag tyckte själv att våra grannländer (utan Finland) hade dom bästa bidragen.
Den musiken liknar ju den vi lyssnar på here in Sweden.

Annars så tycker jag att årets bidrag var ovanligt bra faktiskt. Det fanns flera bra låtar.
Jag gillade särskilt United Kingdoms låt, och Danmarks. Dom var svängiga och bra.
Det tycker vi om. Eller jag gör.


Imogon är det dags för studentbalen (min syster ska gå).
Det ska bli skoj att se fina klänningar och drömma sig till när det är min tur.
3 år kvar. Det är ganska så lång tid. Aja.

Goodnight .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0