Malmö city

Nu är jag hemma från urix .
Till alla er som inte var där ,
ni har missat något underbart kul !

Jag pratar åter igen en blandning av skånska, alingsåska
och den härligaste dialekten , norrländska !
Men om man blandar dialekterna så låter det faktiskt
inte så charmigt om jag får säga det själv.

En grej som jag älskar med urix är att det nästan
inte finns några fördomar , eller ja , klart
att dom finns, men det är mindre än vanligt.
Man kan bara gå fram till vem som helst och
börja prata utan att få mördarblicken .
Det är riktigt nice må jag säga .

Nu har jag både snorklat i havet med en värmedräkt,
diskuterat hur man kan få bort oljeutsläppen
( vilket kanske inte låter så intressant , men för mig
som är intresserad av sånt var det svin skoj ) ,
dansat indisk dans, fått henna tatuering
och träffat så många underbara människor!

Jag har även fått känna hur det känns att dansa
i mitten av en ring medan alla klappar omkring en ;)
Jag och Josefine shaka loss ordentligt på discot .
Tyvärr har jag världens värk i ryggen och nacken
bara för det , men det var det lätt värt ! 

Jag gillar att inte bry mig vad andra tycker ,
jag gillar att dansa som en galning även
om jag verkligen inte kan dansa över huvudtaget.
Men det gäller att bjuda på sig själv !

Malmö är förövrigt en as mysig stad !

Aja, nu måste jag sovasovasova eftersom det blir
lite snålt med det på festivaler .

Godnatt <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0