Solidaritetsdagen

Idag skramlade jag och Josefine med bössor på stan .
Vårt mål var att samla in pengar till en skola i Tanzania
och jag kan säga att vi lyckades mycket bra !
Vi fick ihop 555 kr , och då gick vi inte in för det så mycket .
Jag tycker att det var grymt bra iaf !
Tänk vad den skolan fick för dom pengarna .
Det känns riktigt bra att man har gjort en insats.

Dock mötte vi folk på stan idag som inte verka bry sig
ett dugg om barnen i Tanzania .
Det fanns folk som bara gick förbi när vi frågade
om dom kunde skänka några kronor .
Arroganta ,egoistiska människor .
Jag blev så sjukt arg på dom .
Vad gör det om dom skänker 10 kroner liksom ?
Ingeting för dom , men massa för barnen som får pengarna.

Men nejdå , dom skulle ha pengarna för sig själva .
Det fanns även snälla människor som glatt skänkte lite pengar.
Dom gillar vi .

Idag mötte vi även på fördomarna .
T.ex när vi frågade en mc knutte med massa tatueringar
om han ville skänka lite .
Vi trodde att han skulle säga blankt nej , men han gav oss
pengar, och verkade verkligen intresserad av det vi sa .
Det trodde jag faktiskt inte . Där ser man hur fel man kan ha .


Jag är solidarisk av mig , så ja, denna dagen passa ju mig perfekt.
Det är för övrigt ett av mina favoritord , bara för att det låter tufft
och jag vet vad det betyder , Jag brukar inte kunna svåra ord.

Nu ska jag gå ut i solen , det gäller att ta vara på den .
Tjao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0