Två steg


Det finns två olika slags sega dagar.
Det finns den sköna, avslappnande segdagen och så finns det
det otroligt tråkiga, tröga segdagen.
Idag har varit segdag nr2 , alltså den tråkiga dagen.

För ovanlighetens skull har jag haft massa energi och lust att göra något skoj,
men jag hitta ingen att göra det med.
A och J var i göteborg och handla,så dom var upptagna
och resten vet jag faktiskt inte vad dom gjorde.
Jag kollade iförsig inte med alla men ändå.

Även om dagen har varit trist har jag fått en del gjort,
jag har äntiligen skrivit klart mitt engelska arbete!
Det var som om att 10 kg lyftes från mina axlar, och med tanke på att jag är jätte klen,
så var det otroligt mycket.

Ett steg åt rätt riktning.

Jag gjorde även ett till steg åt det hållet. Jag åt nämligen en jätte god räksallad
när resten av familjen åt pizza. Heja mig!
Fortsätter jag så här så kanske jag kan känna mina rumpben snart.
Jag har nämligen kommit på att jag knappt känner dom när jag sitter ner.  ILLA!

Jag fick även , som det heter på ett mycket fint sätt, tummen ur röven idag och gick och
postade ett brev till mitt sommarjobb och skänkte gamla kläder till någon slags förening.
Typ till "barnen i Afrika". Jag kan inte komma på vad det hette. Har det på tungan. Aja.
Det känns alltid bra att göra en insats. Även om den är liten, men det är alltid något.

Jag älskar att göra såna saker. T.ex på solidaritetsdagen vi hade, samlade vi in pengar
till en skola i Tanzania. Jag blev tårögd när jag fick reda på att vi hade fått ihop
mer än 50 000 kr.
Tänk vad glada dom kommer bli när dom får stolar,bord och böcker.
Jag skulle göra nästan vad som helst för att se deras reaktion när dom får reda på det.

Nu är det dags att plugga. Jag ska bannemig bli klar med svenska/hk uppgiften
innan dagens slut.


PUSSPUSSPUSS






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0