VimsigaMaddeHej



image1


Idag är ännu en dag då jag måste välja vad jag vill göra .
Jag hatar att välja , även om det gäller små saker som vilken väg jag ska cykla,
vad jag ska köpa för godis , vilken film jag ska kolla på . Småsaker helt enkelt.

Idag gäller det om vad jag ska göra ikväll . Det är faktiskt ett svårt beslut för mig .
Men som det ser ut nu så ska min kära Joakim komma till mig för första gången ,
och så ska vi grilla med några vänner . Om det blir så blir det nog en rolig kväll .

Från början skulle jag på någon födelsedagsfest i Kärra med joakim .
Men eftersom jag inte känner den som fyller år känns det kanske inte så skoj .
Sen kom det upp en 20 timmars festival om mänskliga rättigheter .
Det verkar iförsig roligt , men frågan är om jag orkar vara vaken hela natten .
Jag är nämligen inte frisk , som vanligt .
Mamma tror att det är för att jag stressar så otroligt mycket .
Jag har en tendens att stressa när det inte ens behövs .
Det slutar alltid med att jag kommer för tidigt om jag ska möta någon ,
eller så sitter jag och väntar på att jag ska åka till skolan för att jag är klar så tidigt .
Det blir jämt så .
Så mamma kanske har rätt , men jag vet inte . Något konstigt är det iallafall.

Idag gick jag på två lektioner innan jag bestämde mig för att gå hem .
På svenskalektionen fick vi reda på resultatet på de nationella proven .
För mig blev det VG , helt okej antar jag .
Jag tror inte att någon i min klass fick MVG faktiskt.

Just nu orkar jag inte med att plugga och sånt . Jag har tappat kraften helt.
Jag vill ärligt sätta mig och gråta i flera timmar , så slut är jag .
Det är för mycket helt enkelt , så jag är lite rädd att jag kommer bryta ihop .
Det skulle inte vara första gången i så fall .


Jag vet vad jag ska ta mig till , som vanligt .
Jag vet inte vad jag vill , vem jag är , vad jag känner ,
vem jag ska prata med, vem jag kan lita på .
Jag har ju märkt på senaste att man knappt kan lita på någon.
Det bästa är att hålla allt inom sig så slipper man bli ledsen.

Dålig dag om ni inte märkte det . MYCKET dålig dag.


Kommentarer
Postat av: Jessica

JAG ÄLSKAR DEJ MEST GUMMAN!

2008-05-09 @ 14:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0