Bättringsvägen

Idag känns det lite bättre.. jag undviker att tänka på honom så..
Jag tänkte att jag kunde skriva lite om Djerba nu.Lite om vad vi gjorde och så.
Vet inte riktigt hur jag ska börja men ja.

Det var en underbar resa.. precis vad jag behövde. Vi låg vid poolen lite då och då,
jag tränade på att sola. Tyvärr var det molnigt rätt så ofta, men otroligt varmt ändå.
Vi kunde liksom gå med kjol och linne dygnet runt utan att frysa så det var underbart.
Kulturen där är så olik våran och jag kunde inte se ett enda trähus någonstans.
Inte så konstigt eftersom dom typ inte har några träd där men ändå.

Eftersom vi hade all inklusive så slapp vi verkligen att svälta. Jag hade inte vågat
äta ute där, efter folk var på en som bara den. Dom skäms ju inte ett dugg för att
säga att man är jätte vacker och ge en massa komplimanger. Alltid kul att höra
men dom säger så till alla så jag tog inte åt mig så mycket.

En av dom fräckaste sakerna vi gjorde var att rida dromedar i sahara öknen.
Vilken upplevelse! Han som ledde min och massas dromedarer tyckte att det
var skoj att släppa våra, så hon gick ju fan helt fritt. Tänk om dom skulle få för
sig att springa eller nåt. Vi fick ha turban och nåt lakanliknande sak på oss.
Mycket snyggt.

Det var jätte roligt att åka in till städerna. Vi åkte in till Midoune och Houm Souk(?).
Bara att åka taxi där var en upplevelse. En nära döden upplevelse skulle jag kalla det.
Eftersom jag har blivit en klenis så gick det inte så bra när jag pruta, så vi letade efter
affärer med fasta priser, vilket vi faktiskt hitta en del.

En dag åkte vi i ett "piratskepp" till en obebodd ö där vi låg på en kritvit strand och
sedan åt vi jätte god mat, couscous och brick. Öhum.. aja det var en riktigt underbar
dag, och vi var helt slut när vi kom tillbaka till hotellet.

Vi gjorde en massa mer saker men det orkar jag inte skriva.
Puss





Min dromedar ridning outfit!


Brick och couscous! MUMS!


En vääldigt speciell marknad. Aldrig sett nåt liknande.



Piratskeppet.

10 av 10 får resan.

Kommentarer
Postat av: nicole

jättekul att du haft det så bra, precis vad du förtjänar!

ta åt dig, du är het!;D<3

2008-10-31 @ 12:32:57
Postat av: Najnaah

Härliga bilder:D vad man blir sugen på och resa^^

2008-10-31 @ 22:04:14
URL: http://najnaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0