Snart är det jul.

Hösten är en av mina två favoritårstider. Färgerna är så underbart fina!
Trots att träden sakta men säkert blir nudister för vintern, är det jätte vackert.
Och visst, vädret är inte nåt att hänga i granen, men det har ändå sin charm det med.
Det är ju jätte mysigt att komma hem iskall och dricka en kopp te och lägga sig
under en filt medan man långsamt får upp värmen. Och jag råkar älska regn med.
Speciellt när man ska sova och man hör hur det knottrar utomhus. Love it.

Sen har vi ju våren också, som är min andra favoritårstid. Den gillar jag därför
att allt föds på nytt igen. Träden börjar få tillbaka bladen och man kan se knoppar
överallt som väntar på att växa till vad dom nu blir. Fåglarna kommer tillbaka och
sjunger glatt.Nu ska jag inte påstå att jag gillar att bli väckt av fågelsång för det gör
jag inte. Iaf, det känns som att det är en perfekt tid på året om man vill ändra på sig
själv, bli en ny människa liksom.Jag vet att det låter töntigt, men jag är inte "cool"
någonstans, så då kan jag skriva hur töntigt jag vill.

Så ta vara på hösten nu! Njut av regnet,kylan och färgerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0