På vift.

Idag har det varit miljödag på skolan, trevligt!
Eftersom det var miljödag passade jag på att fråga min geografilärare om lite miljöfrågor.
Vi fick igång en riktigt bra konveration tycker jag allt. Grymt intressant faktiskt.

Under filmen vi såg i morses bestämde jag mig för att bli hel vegetarian.
Alltså, sluta äta fisk helt och hållet.
Nu håller jag mig till sånt som inte kan kolla påmig med sina ledsna ögon.
Det spelar ingen roll hur mycket jag älskar fisk och hur nyttigt det är.
Det är för dåligt för miljön. När omständigheterna bättras ska jag börja äta det igen,
men som läget är nu så blir det ett uppehåll med att äta fisk.
Mamma kommer inte bli glad. Usch,jag bävar att säga det till henne.
Men hon får inse fakta liksom.
Får hitta nåt bra tillfälle...
 
Checka den sidan.
http://www.aftonbladet.se/klimathotet/article3264005.ab

Jag har varit ovanligt aktiv idag, för att vara mig då. Först så gick jag och Hanna till stan,
sen till skolan och sen hem. Efter det var det dags för gymmet och snart ska jag
gå en lång promenad med hunden (och kanske Jessica).Så heja mig.
Jag lär väl somna gott i ikväll, hoppas jag.

Imorgon är det dags för första provet på gymnasiet. Jag är inte sugen någonstans.
Matte prov är det också. Wihu det lär gå åt helvete. Butbut. Life goes on.
Kanske.




Usch vad fiskar är fula. Fobi,yes sir. Hejdå fisk på min tallrik. Trevligt att råkas.

Kommentarer
Postat av: Agnes

bara så du vet så är quorn lika dåligt för miljön som kött ; )

2008-10-02 @ 17:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0