Då var det dags igen!

Idag började vi med att göra om vårat badrum på övervåningen, vilket är bra, och det
var verkligen på tiden! Men det finns dåliga saker med detta också. Det är att jag har
okända män som springer omkring i vårat lilla radhus och bankar och sågar m.m.
Det hade varit en grej om männen var snygga, då hade jag kunnat stå ut med allt
oljud, men det är dom verkligen inte. Inte dom jag har träffat än så länge.

Jag vågade inte ens gå upp till mitt rum förut för att någon fixade här uppe, så jag
väntade snällt på att han skulle dra härifrån innan jag vågade ge mig upp hit.

Jag gick hem från skolan förut, med en hemsk feber. Smart som jag är så kom jag
på att det inte funkar så bra att sova medans dom arbetar med toaletten, så jag
åkte hem till pappa och sov där. Somnade till i 2 timmar, vilket var skönt.
Jag drömde en rolig dröm också, nämligen att jag var full fast jag inte var det.
Jag betedde mig som en full människa, men jag var spiknykter. Alla skrattade åt mig.
Och så minns jag att jag snodde någons skor utanför hörsalen också.
Det var en rolig dröm. Inte alls som mardrömmen som jag hade häromnatten,
som jag verkligen inte kan släppa!

Nu blir det jobb på Noltorpskolan. Jag hoppas verkligen att dom två bortskämda
snorungarna är där idag, dom är mer än vad jag orkar känner jag.

Första dagen i skolan efter lovet började bra känner jag. Känn ironin. Fyfan,




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0