Alingsås

Precis som Frida skulle jag inte tveka en sekund om jag fick erbjudandet
att flytta härifrån. Från lilla lilla Alingsås. Småstäder - nehtack.
Det räcker att man går in och kollar på facebook så får man ångest,
alla har gemensamma vänner. Det finns inte en enda kotte i våran
ålder i Alingsås som jag inte har en gemensam vän med, och jag har
inte ens många vänner på facebook. Eller ja, någon kanske det finns,
men inte många i vart fall. Det är ju bara sorgligt!
Och bara tanken på att vara kvar här i minst två år till ger mig rysningar.
Jag behöver lite privatliv, men det är ju helt omöjligt att få i denna staden.
Jag vill kunna gå skabbig till ica utan att se folk som jag vet vilka dom är.
Men det funkar ju inte det heller. Jag vill bara härifrån. Nu.


Fast så länge man är fast här får man försöka göra det bästa av situationen.
Och det gör jag, så gott som det går. Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0