Förlamad

I de flesta länderna i världen är det olagligt att hjälpa någon att dö.
Även om man är förlamad i hela kroppen och bokstavligt ber om att
få dö får man inte göra det, vilket jag tycker är riktigt dumt.
Vad har man för liv då? Man sitter där och får mat genom en slang.
Vad jag vet så är det bara tillåtet i Sweichz i Europa i alla fall.
Det var nyss ett fall om en gubbe som var förlamad i hela kroppen,
som då ville dö. Men lagen sa emot, men han tog upp det i en domstol,
som till slut lät honom dö, genom att inte få mat eller vätska.

Skulle jag bli förlamad i hela kroppen så hade jag också velat dö.
Det borde vara tillåtet enligt mig, till en viss grad.

Dåligt dåligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0