Jultidningar

Igår när jag kom hem från stan såg jag att en liten kille gick och
plingade på grannens dörr. Jag kände igen listan han höll i handen,
nämligen jultidningar. Jag sålde nämligen det när jag var liten några
år. För så kommer höstmodet ut, och nu jultidningar!
Snälla någon, det är sommar! Inte för att det känns så direkt men ändå!
I vart fall, jag orkade inte med den lilla killen så jag slängde av mig
skorna och gick upp så han inte kunde se att jag var hemma.
Men det var en envis jäkel det här.
Först så plingade han två gånger tätt inpå varandra. Sedan väntade
han ca 10 sekunder innan han plinga igen, efter 10 sekunder plinga
han ännu en gång. Sedan var det tyst ganska länge, så jag tänkte
att han äntligen hade gått, men nej nej. Helt plötsligt så attackerade
han med plingningar. Jag tror att jag räknade upp till 8 stycken
direkt efter varandra.

Galen jultidningskille. Galen.

Nej än är det inte jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0