Knowledge

Jag kom precis på en grej, som kommer ge mig en stor töntstämpel
i pannan. Jag gillar skolan. Jag älskar att lära mig saker och få reda på mer
om hur allt fungerar. Älskar känslan när man märker hur allt hänger ihop
allt mer och mer, t.ex. historian och geografin och där hör ju även
språket till. Nu påstår jag inte att jag gillar prov och läxor, bara att lära
mig. Jag gillar inte matte dock, det känns bara onödigt.

Jag är verkligen fascinerad över sambanden! Det är riktigt coolt.
Men det är näst intill olagligt att gilla skolan, förutom om man inte bor
i något fattigt land där alla vill gå i skolan. Men Sverige är inte ett
överbefolkat u-land så.
Vi borde vara väldigt tacksamma över att vi få gå i skolan. Tänk vad
lite vi hade vetat annars. Jag gillar att gå i skolan, oftast.

Och ja, jag är skum. Puss

Kommentarer
Postat av: vanja

Haha, jag har inte läst din blogg på ett tag, och det första jag läser är precis det jag också blev slagen av för ett par år sedan XP Ju med vi lär oss om oliks saker desto mer går det upp för oss att allt egentligen hör ihop :) (...utom matten ;) hehe)

2009-08-30 @ 21:13:46
Postat av: Madde

Ja, visst är det fräckt ändå! :D

2009-08-30 @ 21:26:45
URL: http://mondaynight.blogg.se/
Postat av: cecilia Rosell

Svar om matten...Jag ska gå kvar. Ska ge mej fan i helvete på att klara detta nu >< <3

2009-08-30 @ 22:39:03
URL: http://rosselleri.blogg.se/
Postat av: Frida

ja madde du är skum:o

2009-08-31 @ 00:52:16
URL: http://fridalindbloms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0