God can be funny

Idag kommer äga sönder. Ohyes. Jag är pepp och lite nervös.
Jag vet inte riktigt varför, men det ska visst vara bra att vara lite
nervös. Man presterar bättre då.

På senaste har jag fått uppenbarelser jätte ofta. Förstått lite
mer om hur jag fungerar, och varför. Det är faktiskt riktigt kul
när man kommer på fler och fler saker. Och det kan jag nog
tacka psykologin och hälsopedagogiken för. Riktigt bra kurser.
Man börjar förstå sig på sig själv, vilket jag verkligen inte har
gjort förut. Man får nog aldrig reda på allt om sig själv. Men
det är skönt att ha ett hum i alla fall.

Jag fick åter igen en remiss häromdagen till öron-näsa - och
halsmottagningen. Nu har jag ju redan varit där två gånger
och dom har sagt att dom inte kan göra något mer.
Jag skrynklade ihop brevet och börja storgråta ännu en gång.

Detta tar på psyket kan jag säga er. Men tur att jag är en
stark människa. Inte muskelmässigt då, där är jag klen som en
tändsticka. Men jag kan ta mycket skit, utan att låta det
tynga ner mig. Fast nu börjar det bli för mycket.. bägaren är
på väg att rinna över.

Men det ska nog ordna sig det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0