Omotiverad

Som ni vet så var jag totalt omotiverad på allt när jag hade kommit
hem från spanien för några veckor sen, och idag fick jag vet anledningen.
Ännu ett inlägg om stress... men skit samma.

Jag fick för många krav på mig när jag kom hem. Det var nämligen så
att det visade sig att jag skulle ha två prov den veckan, vilket
jag inte hade en aning om. Och då drabbades jag av negativ stress,
när jag kände att min prestationsförmåga inte räckte till.
Då hamnar man på den "negativa kurvan". Det börjar med att man
är bekymrad - ledsen - hjälplös och till sist förtvivlad. Och med
tanke på att jag grät konstant i över en vecka, så stämmer det in
ganska bra. Men då jag hade gjort svenskaprovet, minskade pressen,
eftersom jag då bara hade ett prov avklarat, och jag hamnade på
den positivakurvan. Jag är inte riktigt på topp än känner jag, men
det ska nog gå.

Det visa sig att man kan må lika dåligt om man har understimulerande
eller överstimulerande uppgifter. Så man ska alltså hitta något
mitt i mellan, något som passar ens prestationsförmåga.
Det är nog lite svårt att hitta något sånt perfekt läge, men det
är det man ska sträva efter i vart fall.

Så skulle ni känna er omotiverade någon gång så vet ni vad det
kan bero på.

Nu ska jag se paradise. Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0