Skolsköterska

Idag började inte bra. Kom och tänka på spanskan och kände mig allmänt
korkad. Ja ja, jag borde inte vara onöjd för ett vg blablabla. Men nu är
jag det, varken ni vill eller inte. Jag kom till skolan, började gråta på engelska
lektionen, stressen tar kol på mig. Jag kan nästan bara andas ytligt nu,
jag får liksom inte ner luften i magen.
Då skickade jag ett sms till mamma och sa att jag inte kunde andas riktigt,
så hon svarade att jag skulle gå till skolsköterskan direkt.
Och det gjorde jag. Dumt av mig att inte ha gått dit förut!

Vi satt och pratade i en timme om mina problem, anledningarna, och vad
jag kan göra åt saken. Hon gav mig några uppgifter som jag ska göra under
lovet nu. Det första jag ska försöka ändra på att tankarna, sedan kommer
allting automatiskt, ungefär. Så fick jag ett häfte om sömnhjälp.

Jag gillade skolsköterskan. Hon var jätte trevlig och förstående.
Hon var väldigt noga med att inte pressa mig, vilket känns väldigt skönt.
Vi bokade ett möte direkt efter lovet, se hur det har gått och lite sånt.

Jag hoppas verkligen att detta hjälper. Det måste det göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0