Vinter

Jag tycker synd om dem som aldrig fått uppleva en vit vinter.
Som aldrig har sett hur allt lyses upp av vit, fin snö. Som aldig
åkt pulka eller skidor. Som aldrig byggt en snögubbe eller
gjort en snöängel. Visst är det svin kallt, men det är det så värt.
Speciellt för barnen, som kan med att ha overaller och termobyxor.
Those were the days.
Nu när klimatet blir varmare hela tiden, kan man ju inte vara
säker på att vi kommer se snö någon mer gång. Detta kan faktiskt
vara sista gången som jag ser snö på marken. Sorgligt som satan.

Fast idag hade jag gärna hade det lite varmare, eftersom jag
kommer frysa ihjäl ute ikväll. Det är ju nyårsafton som ni förmodligen
är medvetna om.

Jag tycker att det är jättesvårt att komma på något bra nyårslöfte,
men jag har kommit på några nu i alla fall. Jag lär väl inte hålla
dem, men det är värt ett försök.
Jag ska börja äta bätte, fler linser och bönor. Det är mycket
billigare och nyttigare framför allt. Och träna mer.

Nu har ett till decennium gått. Tänk vad mycket som har hänt på
tio år! Jag var sju år, gick i ettan på Noltorpskolan för tio år sedan.
Sens dess har jag bytt skola tre gånger! Tänk alla misstag man
gjort under den tiden, och hur mycket roligt man har haft!
Hur mycket folk man har träffat och hur många som har försvunnit.
Tänk allt man gjort..
det är inte lite saker man har skrapat ihop under ett decennium!

Och vad har jag gjort detta året? Pluggat? Gått på några konsterter
och varit i Spanien. Det är väl det. Jag har tappat tidsuppfattningen.


Detta året ska bli det bästa. Gott nytt år!

Ifrån igår :* Trevlig kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0