Belgiska våfflor

Som ni vet så har vädret varit hemskt denna helgen, men idag rent av svettades
jag medans jag väntade på tåget. Kan bero på att jag cykla som en galning dit,
men ändå! Dock hade jag jeans så det blev lite för varmt. Jag tycker synd om alla
dom som har arbetat på potatisfestivalen i regn, så kommer solen då det är dags
att packa ihop. Sånt är så typsikt.
Jag kommer sakna våffelmannen. Hejdå till mina kära belgiska våfflor.

Men jag har letat efter lite recept. Det finns faktiskt en sida som bara har
våffelrecept, vilket jag tycker är lite udda. Men där fanns recept på belgiska
våfflor, väldigt skumma recept, typ med mineralvatten i och skit.
Hitta dock ett nu som verkar vara bra . Frågan är om jag kan
ha ett vanligt våffeljärn eller måste köpa något konstigt. Läste precis att dom
är jätte svåra att få tag i. Aja,  det är såna här saker jag tänker på höhö.


Belgiska våfflor

Våfflor från Liège

Du behöver:

  • 250 g smör
  • 250 g socker
  • 4 ägg
  • 250 g vetemjöl
  • 30 g vaniljsocker
  • 1 msk matolja

Gör så här:

Värm smöret tills dess att det nästan smält.
Rör i sockret i smöret och rör ner äggen, ett efter ett, i massan.
Blanda mjölet med vaniljsockret och rör ner i smörblandningen.
Tillsätt oljan. Fortsätt att röra tills du fått en homogen massa.
Grädda.


Det låter bra va? Mums.


Kommentarer
Postat av: Frida

hahaha du kunde inte låta bli:D

2009-06-15 @ 02:15:32
URL: http://fridalindbloms.blogg.se/
Postat av: Madde

Haha nej, jag tänkte på det hela dagen typ ;D

2009-06-15 @ 12:20:09
URL: http://mondaynight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0