Urix

Jag är nu hemma från Urix, underbara Urix.
Jag varken hinner eller orkar skriva mycket om det, jag mår kasst
och har jätte mycket i skolan nu så ja.

Jag och Frida var sjuka under urix, vilket gjorde att vi inte orkade lika
mycket som vi skulle gjort om vi var friska, men det blev sjukt skoj ändå.
Vi träffa härligt folk och massa skit.

När vi var på stationen i Stockholm på vägen hem, började jag och Frida snacka
norrländska, och glömde sluta prata det när vi kom till busskön. Vi fick
sjukt många blickar, så folk märkte verkligen att vi pratade norrländska, så vi
kunde inte med att sluta. Så där satt vi på bussen,tvungna att prata norrländska.
Vi klarade oss mycket bra en lång stund. Men efter ett tag så somnade jag och Frida
och glömde bort norrländskan helt och hållet. Ännu en gång möttes vi av blickar.
Det var skoj.

Aja, nu ska jag plugga. Själklart blir det urix nästa år igen! Inga tvivel om saken.
Puss






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0