Grått och ruggigt

Ja, idag känner man verkligen av att det är höst.
Regnet öser ner och det är sånt där ruggigt väder,
sånt man gärna slipper. Sånt man gör näst intill allt för
att slippa gå ut i. Men tyvärr har man inget val när man
ska till skolan.
Det är mörkt ute, och klockan är inte ens fyra! Jag har
tänt alla mina lampor i rummet, ändå är det så där
tråkigt grått, precis som hösten. Grå och tråkig.
Jag känner mig nog också lite grå och tråkig, man måste
ju passa in.

Jag börjar komma in i mina rutiner igen, utan att storgråta
över att vara här. Visst, så fort jag tänker på vad jag
gör på dagarna, vad mitt liv går ut på, blir jag smått
nere igen, men det är bara att tränga undan dom tankarna
så löser sig allt.

Nu har jag fått lite mat i magen och ska ta tag i plugget
igen. Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0