Ridning

Igår fick jag äntligen rida! Så som jag har längtat! Och det var
riktigt,riktigt roligt! Jag var lite rädd för häst-tjejerna, trodde att
dom skulle peka och skratta åt mig, men det var bara en tjej
som kolla tyket på mig. Men dom tänkte säkert ett och annat.
Men fan, jag var ju nybörjare. Jag tycker att man räknas som
det när man inte har ridit seriöst på jag vet inte hur länge.
Massa massa år.
Hästen var lite vrong, men vi kom bättre överens i slutet :)

Snälla lilla Frida lät mig låna hennes grejer, och förklarade
så snällt hur mycket allt kostade (massa massa pengar) så
jag var sjukt rädd för att råka förstöra något. Hade varit lite
typiskt mig att göra en sån sak. Men ja, tack till henne <3

Nu har jag världens träningsvärk i rumpan. Kan knappt gå
alltså. Benen känner jag inte av något än, dom är bara allmänt
trötta, så det kommer väl imorgon.
Den som säger att det inte är jobbigt att rida, att man bara
kan åka med, kan ta sig. Jag näst intill skakade när jag hoppa av.
Men ja, helt klart värt det!

Nu ska jag och mamma iväg till stan så jag får köpt ett par jeans.
Puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0