Slakt

Ja, nu har ordförandet Lars Hultström i Swedisg Meats avgått, när det
kom ut hur dåligt djuren hade det. Fegt svin.

"Samtidigt ska man komma ihåg att djuren på min gård, liksom många
andra, föds för att bli till mat och livsmedel.
Jag tror att den tanken är rätt främmande för den moderna människan"


Den svenska befolkningen har ju fått för sig att svensk kött är så himla
mycket bättre än andra, här får djuren må bra och behandlas jätte bra.
Den svenska befolkningen är naiv.

Djurrättsallinasen har åkt omkring i Sverige och undersökt ca 100 gris-
gårdar på två år, och 94 av dom hade brister, t.ex. djur som legat döda i
boxarna länge, skadade och sjuka djur, 94 stycken!!!

Det fanns grisar som åt av döda grisar som arbetarna inte hade flyttat på.
Ni vet, tid är pengar. Inälvorna låg utspridda över hela golvet och ja,
allt möjligt.

På en box på nio kvadratmeter får tio stora grisar stå och trängas.
Det är fan oacceptabelt. Boxarna städas näst intill aldrig, så grisarna
får bo där i sin egna avföring, som gör att många av dom får lungsäcks-
inflammation. Det finns en hel del mysigt att läsa om det. Finns en
trevlig video här , som visar den rätta sanningen så att säga.

Visst, jag köpte ett par mocka skor idag, men jag bidrar inte till det här
djurplågeriet. Åh.. stackars stackars djur.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0