Syskon

På Arlas mjölkpaket så var det en unge som hade frågat varför småsyskon
var så otroligt jobbiga, och dom hade kort sagt svarat att dom är mer
bortskämda och har mindre press på sig. Det där med press stämmer inte
i min familj kan jag säga er. Jag känner världens press, fast det kanske
mest är från mig själv.
Men att den yngsta är mest bortskämd kan jag tänka mig.
Jag har inte märkt av det, men jag har fått höra det av mina syskon
under hela min uppväxt. Dom har varit så jäkla arg på mig för det.
Jag har fått så sjukt mycket skit av dom för att jag "var favoriten".
Och OM jag nu är/var det, så är det inte mitt fel. Men det verkar ju inte
dom förstå. Vad skulle jag kunna göra åt saken?
Och vem vill inte vara bortskämd då och då?
Blir man alltför bortskämd kan man få ett helvete då man måste stå
på sina egna ben, men lite bortskämd ibland är nog bra.
Nej, jag blir irriterad på mina syskon när jag tänker på det.

Fin Madde

Kommentarer
Postat av: Frida

jag finner inga ord...

2009-11-22 @ 17:00:43
URL: http://fridalindbloms.blogg.se/
Postat av: Madde

Haha bilden är fin :D

2009-11-23 @ 13:28:28
URL: http://mondaynight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0