Hur stor vikt?

Jag har kommit på att genom att höra en annans åsiker, kan det
ändra ens egna. T.ex. igår hos Simon. Jag satt och pratade med en
tjej där, som jag tyckte var jätte trevlig och rolig, då en annan viskade
till mig och sa ungefär "är det bara jag som tycker att hon är osympatisk?"
och folk höll med, förutom jag. Jag hade inte alls tänkt på henne så.
Men när dom sa det, så börja jag också tänka att hon var det, och
då la jag märke till de "osympatiska" sakerna hon sa, vilket jag inte
alls tänkte på innan dom hade sagt något. Då började jag rentav
störa mig lite på henne, vilket jag förmodligen inte hade gjort om
de andra tjejerna inte hade sagt så. Vilket är väldigt undeligt.
Hur stor inverkan folk kan ha på en!

Och det är inte första gången det händer så.

Och jag vill inte påstå att jag är en sån människa som inte står för
vad den tycker etc. Jag har rätt så starka åsikter inom det mesta, och
jag står för dom. Jag är inte så himla lätt att ändra på, iaf inte mina
åsikter då. Så det är konstigt hur mitt omdöme kan ändras såpass
mycket genom andra. Och det är inte bara jag som fungerar så, jag
tror nog att alla gör det. Det är något sånt där omedvetet antar jag.

Sånt är lite läskigt tycker jag. Man kan inte undgå att påverkas av
andra helt enkelt. God natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0