Miljöproblem

Som dom flesta av er vet så går jag en kurs nu som heter
"Att våga tala". Kort sagt går den ut på att lära sig kunna prata inför
en grupp, och göra det bra. Vi har fått göra lite allt möjligt, från rollspel
till nyhetssändningar och nu är nästa projekt att hålla en föreläsning.

Vi fick ett häfte med saker vi borde tänka på, t.ex. stukturen, citat,
metaforer etc, listan är lång och komplicerad. Och kruxet med det här
är att vi bara har en vecka på oss. En vecka! Lite överambitiöst jatack!
Hur ihelvete ska jag hinna med det?

Jag har i vart fall bestämt mig att prata om miljöproblem och
förhoppningsvis lyckas få upp ögonen på människorna så dom inser
allvaret. Så nu jag skrivit upp lite vad jag ska ha med, t.ex.
oljeutsläpp, regnskogskövling och övergödning. Saker som jag
brinner för helt enkelt.

Jag ska få mvg i det här. Jag SKA få det.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Sv; tack!



Du har en fin blogg ☺

2009-09-24 @ 14:49:36
URL: http://jaghana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0