Jaaahopp

Det blir ingen skola för mig idag, jag fixar det helt enkelt inte. Jag vill inte
pressa mig för mycket i onödan, för jag vet att det bara blir sämre då, men
det suger att känna så här. Mamma var okej med att jag stanna hemma idag,
jävligt skönt att hon förstår. Eller försöker att förstå i alla fall.

Tid hos kuratorn har jag idag med, så dit ska jag trippa iväg senare. Jag har
inte gjort hemläxan allt för ambitiöst, men jag har åtminstonde försökt.
Får hoppas på att jag inte gör henne alltför besviken, fast det tror jag inte.

Jag somnade innan tio igår, var helt jävla slut trots att jag inte hade gjort något
på hela dagen. Jag har kommit långt på mitt pussel jag fick förra veckan faktiskt,
och så var jag ute med hunden i snön. Det gör min lycklig i hela kroppen, att
se henne så lycklig. Kanske går ut med henne idag igen, bara för att få se henne
vara överlycklig.

Djur är underbara varelser, och jag kan inte förstå hur man kan äta något som
har en personlighet och själ. Någon som man kan se paniken i ögonen på då
dom är fast i sina små burar och vet att dom kommer dödas brutalt då dom hänger
dom uppochner för att hugga i halsen på dom. Det är inte acceptabelt, och jag
föstår inte hur ni kan med. Har ni ingen medkänsla för andra på jorden?
Djur kan göra en så lycklig, och det är bevisat att man kan använda dom i vissa
behandlingsmetoder för dom som mår psykiskt dåligt. Hur hur hur kan ni med?!
Ni låter helt enkelt djur lida något så otroligt mycket i onödan, bara för att ni ska
få kött på tallriken. Så jävla egoistiskt så det finns inte. Men vissa väljer att inte
se, för att undvika skuldkänslor, och vissa bryr sig helt enkelt inte. Vet inte vilken
av dem som är värst. Så kom inte och säg hur hemskt det är att dom äter hundar
i Kina, för ni gör exakt samma sak. Djur som djur. De andra djuren har minst lika
mycket personlighet som hundarna, och ni är jävligt korkade om ni säger annat.
Jag blir rent sagt förbannad på er som äter det.

Men jag ska inte hindra er, och det är inte så att jag kommenterar hur hemskt det
är när ni äter det, men jag hatar det. Jag skulle kunna tjata på er i en evighet att
det är erat fel att grisarna får stå i småsmåsmå burar där dom inte kan röra på
sig, att det är erat fel att kycklingarna inte kan stå på benen för att dom är
sönderavlade för att dom ska få mer kött på sig, att deras lungor och andra organ
inte hinner växa tillräckligt snabbt som köttet på kroppen gör så dom får lida från
första dagen de föds till den dagen de är på era tallrikar. Ni kan inte skylla det på
någon annan, för det är ni som väljer att äta dessa djur som fått utstå det här.
Det är erat fel.


Min lilla Duchess




Kommentarer
Postat av: Anonym

Ursäkta men det går rykten om att det är du som är göteborgs stolthet!

2010-12-12 @ 20:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0