Julafton+juldan

Som vanligt så spenderas halva min julafton hos farmor och halva hemma
hos mamma, vilket har sina för- och nackdelar. En fördel är helt klart att
man inte hinner bli så uttråkad och nackdel att jag måste äta julborde TVÅ
gånger, plus resterna dom följade dagarna. Vi ter även julbord hos Hans
släkt (som vi var hos igår) och hos morfar, som vi ska någondag snart.
Jag gillar inte ens julbord.

Julklapparna var awesome på pappas sida och sög på mammas (utan vissa
undantag). Favoritjulklappen var mobilen (som kommer i veckan) och ..
pengar antar jag. Pengar är alltid bra att ha.

Sååå, juldagen spenderades ju hos Hans släkt. Det är en liten tradition att
alla hjälper till i växthuset (dock har vi inte gjort det på tre år typ menja),
så det gjorde vi. Alltså, det är inte ett litet växthtus vi pratar om här, utan
dom levererar saker till affärerna och sånt. Igår så skickade vi i väg ärgröddar
tror jag. Så jag hjälpte till med att sätta lock på burkarna haha.

Sedan trippa vi in i huset där vi spela lite spel och sånt. Dom hade ett spel
där man skulle måla och den andra skulle gissa var det var, men grejen med
detta spelet var att man fick ord som "omröstning" och "provspelning" att
måla. Det är ju JÄTTELÄTT för folk som knappt kan måla en blomma :(

Nuuuu ska jag käka frulle. Puss








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0