Överblick

Nu är snart 2010 över, så jag tänkte göra en summering över det gångna året.
I januari bestämde jag mig för att skriva en matdagbok. Det skulle jag inte
vilja påstå att det blev av. Jag fyllde även så mycket som arton år! Där
öppnades en ny värld för mig, och jag började dricka regelbundet varje helg
i några månader. Jag och Nicole köpte cigg på min födelsedag, men eftersom
vi inte röker, eller inte är vidare duktiga på det, så rökte jag en halv och
la resten av paketet i en plastpåse på balkongen.
Johanna drog även iväg till Tanzania.
Februari:
Den 3e februari skrev jag "Okej, jag tror att jag kanske har fått ett au pair jobb".
Den 5e fick jag jobbet. Jag grät så lycklig jag var.
Började bli besatt av " I know you want me" och var på balett för första gången
med Frida, en underlig upplevelse!
Var på  Melodifestivalens genrep med kära Frida.
Mars:
Hade 15 språklektioner i veckan.
Bokade flyg till London, annars en rätt händelselös månad.
April:
Denna månaden gav jag min på Högskoleprovet, vilket inte gick alltför bra.
Jag blev faster till världens underbaraste unge Arvid.
Hade klassresa till Stockholm,där vi efterfestade hos några norrmän,NICE.
Min första Freakshow där jag var gangster, mycket lyckad kväll!
Hade en poliklinisk operation för näsan, som inte gav något resultat.
Maj:
Firade att jag varit vegetarian i två år, duktig flicka!
En hackare bröt sig in på min msn och skrämde livet ur mig.
Piercade tungan, mycket trevligt.
Juni:
Freakshow, där jag var ballerina. Eller något.
Jadu, what to say. LONDON!!!!!! Det blir för mycket om jag ska berätta
allt som hände där. Ååh underbara London.
Juli:
Var på salsakurs,såg på Pride och typ sisådär 100000 andra awesome saker.
Augusti:
Kom hem, ville tillbaka.
Stand up på Trädgårn med Simon där jag träffade Rheborg och Schyffert.
Blev medlem på hälsostudion.
Började parkhänga med Joy + massa utgångar. Riktigt riktigt skoj.
Världens fylla där en snubbe fick hjälpa mig spy, FINT.
Årskurs tre började, buuuh.
Piercade mitt septum!
September:
Tossan blev jättesjuk och fick operersas. Inga fina tider!
Freakshow med nice folk, där jag var geopard.
Fick jobb hos Proffice!
Oktober:
Datorn pajade.
Jobbade som ett svin.
Började gå hos kuratorn.
November:
Jobbade som ett svin även denna månaden.
Fick 84 000 från Folksam, inte helt fel!
December:
Blev månadsgivare till Greenpeace och firade jul.
Rätt så händelselös månad om ni frågar mig.
Så, nu är året över. Det har haft sina bra och dåliga stunder, men
så är det väl alltid. Fram till Augusti var livet en dans, sedan började
jag må dåligt och annat dumt, men jag tog tag i det, vilket var bra.
Imorgon drar jag till Jönköping och hoppas på en grym nyårsafton!
Så, gott nytt år på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0