Årets mest överskattade dag

Idag är det alla hjärtans dag, a.k.a. årets mest överskattade dag.
Och nej, det är inte för att jag är singel som jag anser det. Jag har
alltid tyckt det, även om jag har haft pojkvän under alla hjärtans dag.
Jag tycker bara att den är onödig och överskattad. Kärlek ska man
visa varje dag, det ska inte behövas en speciell dag för det.

Igår när jag låg i sängen och försökte sova, slog det mig att jag
har fått mer skinn på näsan. Jag tror att jag har haft sämre
självförtroende/självkänsla än vad jag varit medveten om,
för det känns verkligen som att jag har ändrats. Det var en kille
frågade om vi kunde ses och blablabla häromdagen, och jag
svarade preciiiis som jag kände. Att jag inte var intresserad.
I vanliga fall hade jag dragit ut på det och inte kunnat med
att säga något. Så ja, förändring!

I natt blev min kompis kompis mördad. Han skulle ta ut pengar
i Hisningen då ett gäng kom och rånade och knivhögg honom.
Vad fan händer med världen? Han var fan 24 år! Hans liv har
knappt börjat innan det slutade. Det är så jävla hemskt!
Så jag sänder en liten tanke åt hans nära och kära.

Nog om tråkiga nyheter. Jag ska hämta en av mina underbara
muffins som jag bakade igår och göra klart hälsopedagogiken
så det är gjort! Puss

Inlägget hade visst hamnat i utkast, så ja, söndagens inlägg nu då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0