Dröm

På senaste har jag tänkt väldigt mycket på min framtid, vad jag
ska plugga och vad jag vill bli, så i natt drömde jag om det.

Det började med att jag var på ett jätteäckligt tåg, säterna var
mögliga och allt möjligt. Så kom jag fram till en ännu äckligare hus,
där jag skulle plugga. Jag skulle då bo hemma hos en familj där
som skulle vara mina lärare. Jag trodde att det skulle vara fler
där, men det var bara jag.

Från mitt fönster såg jag Lunds univeristet, där det var fullt av
studenter överallt. Det var som en liten stad där alla festade,
och jag var fast i det äckliga huset. Men så bestämde jag mig
för att rymma därifrån, så jag sprang ut på åkern och trillade
ner i ett svart hål, och kom fram mitt i "student staden".

Då möter jag på Erik, fast han var 12 år och såg ut som
Nils Karlsson pyssling (?). Så jag började reta honom för att
jag skulle få plugga där, och för att han var så liten.
Då börjar mini-Erik att bita mig! Han vägrade släppa och
satan vad ont det gjorde! Helt plötsligt kom massa mini-Erikar
fram och började bita mig också. Så jag satte mig på dom så
dom mosades :*

Sedan började jag springa i cirklar (?) och vaknade.

Fan vad jag är rädd för framtiden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0