Kost

Jag läser ju Hälsopedagogik som individuellt val, och den kursen har
verkligen fått mig att tänka till. Hur är min livsstil? Vad är mina
värderingar? Och efter varje lektion får jag världens skamkänslor
över att jag inte tränar oftare. Just nu är jag sjuk, så har inte så mycket
till val, men annars. Jag lyckas alltid komma på undanflykter för att
slippa träna. Men tränade jag oftare, hade jag inte varit sjuk lika ofta
heller, eftersom motion gör en friskare. Den gör 10000 andra bra
grejer också så klart.
Så idag bestämde jag mig för att skriva en matdagbok. Skriva upp
vad jag äter under en vecka. Och jag måste verkligen börja träna
minst två gånger i veckan. Med tanke på att jag har hunden som
jag går mycket med, så behöver jag inte träna uppmot 4 gånger i
veckan liksom. Jag får ta mig tid att träna helt enkelt.
Nu ska jag laga mat, och sedan bli klar med hemtentan. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0