Rspca

Jag vill inget hellre än att jobba på Rspca. Det är en organistation
i England som tar hand om djur som vanvårdats av deras ägare,
rehabiliterar dem, och sedan adopterar dom. Där vill jag jobba.
Men efterfrågan är mycket större än utbudet, som vanligt.

Just nu finns det 209 st hundar som man kan adoptera.
209 underbara hundar vars ägare inte tagit hand om dem.
Som struntat att mata och ge dom vatten. Som låtit som gå
omkring med loppor och pälssjukdomar m.m. Hemskt.

279 stycken katter, 178 kaniner m.m.
Det är helt galet! Att det finns så många som behandlar
sina djur såpass dåligt att dom måste omhändertas.

Tänk vilken tur att den organisationen finns! Så många som
har räddat! Jag kan inte tänka mig något bättre arbete.
Det är min dröm, frågan är bara hur jag kan nå den...

Denna fina German Shepherd hunden hade mist 85% av hans päls,
var jätteunderviktig och led av öroninfektion när Rspca tog hand
om honom. Det är verkligen hjärtekrossande.


Denna sötnosen, Lyle, hittades i en trädgård utan något skydd
mot regn,sol etc och utan mat och vatten. Jag blir så jävla arg på
folk som kan låta något så hemskt hända! Denna världen.. den
globala uppvärmningen kanske är bra ändå, för människan är
en hemsk art som borde utrotas.



Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Stackars djur :S

2010-03-02 @ 23:02:19
URL: http://leiabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0