Islam

Jag håller på med ett arbete om Islams kvinnosyn. Ju mer jag läser
ju mer upprörd blir jag. T.ex. att mannen är kvinnans förmyndare.
Han har rätt att tillrättavisa henne (typ slå henne om han känner för det).
Religion är verkligen läskigt! Det kan få en göra vad som helst.
Jag vet t.ex. en familj som var med i Jehovas Vittnen. Mamman i
familjen bestämde sig för att hon och barnen skulle gå ur kyrkan, vilket
inte pappan inte tyckte var så populärt. Så dom skildes. När hon och
hennes barn stötte på pappan, låtsades han att han inte kände dom.
Allt för att dom hade valt att gå ur kyrkan! Hans egna familj liksom..
galet.
Människan blir hjärntvättad så otroligt lätt. Ta Hitler t.ex. Hur många
lyckades inte han hjärntvätta? Dagens nazister gör samma sak.
Dom hjärntvättar. Tro mig, jag vet en hel del om det, tyvärr.
Well, nu ska jag fortsätta med mitt arbete. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0