Klockan

Hela min vardag kretsar kring klockan. På morgonen gäller det att åka en viss tid
för att inte komma försent, sedan spenderar han skoldagen med att räkna minuterna
tills man slutar. Sedan kommer jag hem, och ser till att jag tar ut hunden då jag ska.
Sedan är det (oftast) dags för jobbet. Då gäller det att ännu en gång ha koll på
klockan så man lämnar huset i tid. Väntar på bussen, orolig över att den ska komma
försent så jag missar tåget. Sitter och väntar på centralstationen, och väntar tills
jag kan gå till jobbet. På jobbet kollar jag också på klockan, och sedan blir det
att skynda sig (om man jobbar över) till stationen igen för att hinna med tåget.
Sedan när jag ligger i sängen och inte kan sova, ser jag åter igen på klockan, för att
få ångst över att jag borde sova. Inte konstigt att jag är sönderstressad!

Någon dag snart, ska jag ta en hel dag utan att kolla på den jävla klockan.

Här kan ni lyssna på en myyycket bra låt som matchar temat lite (A) Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0