Posten

Igår hade jag mitt första arbetspass, och allt gick super. Jag fick prova
på fyra olika grejer, och jag hade faktiskt roligt. Jag såg ett brev som skulle
till Tegelbruksgaten = hade exakt samma postkod som jag :D Då blev jag
jätteexalterad och folk kollade väldigtväldigt snett. Även dom andra som
var nya, inte ens dom fattade hur jag kunde tycka det var så coolt :(

Ni aaaanar inte hur komplicerat hela processen är. Förut tänkte jag inte
riktigt på vart posten kom ifrån (brevbäraren menja, that's it typ), men
jisses vad mycket processer breven gå igenom. Jag har inte ens förstått
själva "kretsloppet", och det lär nog ta ett tag. Asballt iaf.

Det var jag och tre snubbar som var nya igår, varav två var riktigt tråkiga.
En av dom fattade jag inte vad han sa ens liksom haha. Han är invandrare
+ att han pratar tyst och mumligt! Han gör det inte lätt för en kan jag
säga er. Hoppas jag slipper jobba med honom igen haha. Dooock så
hoppar man omkring lite, så man är inte med samma folk hela tiden vilket
jag tycker är bra. Dock hade några av dom fått stå kvar vid stämplingen i
tre timmar, medan jag hade testat lite olika grejer haha.

Dom har massa rullband hitochdit där det kommer post på, och vid en
av stationerna kommer det post snabbt på ett rullband, där man ska
sortera ut "fladderbladen" och dom stora breven då. Dom som kommit fel
helt enkelt. Och jiiisses vad yr man blir! Ibland kändes det som att det var
stolen som rörde sig och inte rullbandet. Men det var rätt kul, började
prata hundar med några tanter där haha.

Jag mår faktiskt bra nu, vilket är UNDERBART:D:D:D LYYCKA!

Aja, vettafan vad som händer idag men. Oh well. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0