Svartsjuka

Svartsjuka är en farlig sak. Den känslan kan få folk göra exakt vad
som helst. Tänk att en känsla kan ha så stor makt! Jag kom på att
alla tjejregler beror på,just precis, svartsjuka. Vareeenda en!
Så frågan är om allt vore lättare utan denna svartsjuka, eller om det
bara skulle bli kaos, nobody knows. Då kanske hela världen skulle vara
en enda könssjukdom,eftersom alla skulle ligga runt som små kaniner.
Så en viss del svartsjuka är nog hälsosamt, bara det inte blir för
mycket av den varan. Jag tror att det finns olika sortes svarsjukor
också för den delen, tror inte att killar och tjejer känner exakt samma
känsla, men det är bara en liten teori jag har.

Så vad gör folk svartsjuka? Kanske är det rädslan att förlora någon,
dålig självkänsla m.m. Finns säkert flera tusen saker som kan framställa
svartsjuka. Så jag avslutar som jag började, svartsjuka är farligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0