Bosnien och bal

Förlåt ännu en gång för seg uppdatering men jag har verkligen haft fullt upp!
Resa till Sarajevo och balen, inte lite att stå i mina kära vänner. Så tänkte berätta
lite om mina upplevelser! Börjar med Sarajevo.

Klockan kvart över tre ringde väckarklockan för att bege sig till flygplatsen. Lagom
trött tog jag och Nicole oss till stationen där en taxi till Landvetter väntade.
Ni som känner mig och Nicole så förstår ni nog att vi var äckligt pepp ändå och
gjorde taxiresan jobbig för resten av passagerarna.

Efter en flygresa landade vi i Sarajevo där ännu en taxi väntade för att ta oss
till hotellet där vi blev tilldelade våra rum. Kan säga att man inte märkte att det
var ett fyra stjärnor-hotell där direkt haha.

Då alla hade anlänt drog vi ut och åt hela gänget och hade allmänt trevlig.
Drog oss tillbaka till hotellet och började dricka. Jag blev såklart för full och strulade
med någon gangster = icke bra. Men jag hade tur så inget hände. Vi blev även
utslängda från en klubb och våldgästade en privatfest där vi var med och dansade
folkdans (vilket jag inte minns). Men det av kvällen jag minns var nice!

Dagen därpå trooor jag att vi drog in till Sarajevo (vi bodde utanför). Haha jag och
Nicole trodde att vi skulle dö på spårvagnen så som den körde, helt sjukt.
Vi var i Gamla stan där, som var sjuuukt fin! Turistade lite.

Drog tillbaka till hotellet och sov middag i några timmar höhö. Sedan var det dags
för middag igen. Jag blandar ihop dagarna, men tror att vi gick till en jättefin
restaurang som jag blev förälskad i. Påminde lite om de sju dvärgarnas hus faktiskt.

Ännu en gång var det dags för att dricka, men jag tog det otroligt lugnt och kollade
på resten av folket som söp höhö. Det var otroligt roande faktiskt!

Fan..jag borde haft lappen där det stod våra utflykter haha.

Aja, chansar på att vi drog och kollade på minfält dagen därpå. Riktigt coolt faktiskt,
svårt att greppa att det var krig där för bara 16 år sedan. Jag levde liksom då!
Det var skottmärken i husen och sånt, riktigt otäckt. Var på FNs minfältsgojs.

Kom hem, sov i några timmar igen, bland det bästa på resan haha. Gick ut och åt
och drack igen. Sjuuukt billigt kan jag lova! Ett ciggpaket kostade bara 15kr, helt
sjukt!

Aja, orkar inte skriva mer om dagarna, tar bara några specifika händelser.

Blev nästan utslänga från hotellet. Träffade massa enbenta killar på hotellet som
skulle vara med i paralympics. En jävel försökte kyssa mig hela tiden = inte nice.
Öhum..träffade massa fria hundar som vi kallade dom, låter så hemskt att säga
hemlösa. Jag ville ta med mig varenda en hem. Var i en sjuukt fin stad.
Äsch nu orkar jag inte mer.

Skriver om balen senare. Puss








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0