Intervju

Idag ska jag på jobbintervju för ett nannyjobb... som jag inte ens vet
om jag vill ha. Men tänkte ge det en chans, pratade med mamman i telefon i
typ.. en kvart igår och det kändes jättebra verkligen. Dock har dom ju flera
som ska dit på intervju, men jag är grym på intervjuer så mohaha.
Grejen äääär, att det är mycket roligare att jobba på en pub än som nanny.
Eller ja, jag har inte varit nanny men au pair är typ samma sak. Men som
nanny tjänar man sjukt mycket mer va. Vet inte hur mycket jag kommer
tjäna om jag jobbar för detta paret, men får la reda på det ikväll.

I vanliga fall brukar jag vara asnervös när jag pratar i telefon angående jobb
och sånt där (speciellt på engelska puuuh), men jag tror att faktumet att
jag inte är sugen på jobbet egentligen, gjorde att jag inte var ett dugg
nervös vilket var skönt. Dock är det jobbigt att hitta rätt ord ibland
när jag blir intervjuad. Till och med svårt att hitta rätt orden på svenska
då det gäller sånt här, så tänk hur det är på engelska haha.

Har varit försenad två gånger denna veckan, lyckat! Men jag är nästan
100 % på att det var deras fel den andra gången. Antingen det, eller så
läste jag fel på schemat. Dock hade dom tagit bort det helt när jag kom dit,
så kunde inte se vem som gjort fel. Igår var en lååång dag, men tack vare
att Jystina var skyldig mig en tjänst så fick jag vara i mitt favoritrum
(2-3 åringarna) vilket var kul! Idag börjar jag inte jobba fören klockan ett,
så jobbar bara sex timmar. Sen blir det direkt till intervjun.

Annars då? Jo det är fint. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0